Het is bijna zover!

16 september 2019 - Zoetermeer, Nederland

Eindelijk gaat de aankomende reis nu echt opschieten! Dit keer gekozen voor West Canada. Na maandenlang voorbereiden, veel lezen, overleggen wat we willen, spreadsheets maken die nog 800 keer veranderd zijn, zijn we eruit gekomen. Want het treft nogal wat voorbereidingen hoor... pff... Waar willen we heen? Wat willen we zien? Met welke camper gaan we reizen? Hoe gaat de route eruit zien? Welke campings kunnen een optie zijn? Welke excursies moeten vooraf geboekt worden? Wat zijn de tijden van de Ferry van Vancouver naar Vancouver Island? Hoe gaat de dag indeling eruit zien wanneer we ergens zijn? Allemaal belangrijke dingen, want als je er dan eenmaal bent, wil je niks missen. Maar het land is groot en de tijd is te kort. Het was soms even flink puzzelen, passen en meten, maar we zijn eruit!

We hebben gekozen om onze reis te beginnen en te eindigen in Vancouver en maken de ronde tegen de klok in. Dit omdat dit ons de mooiste route leek, en ook omdat er een behoorlijke toeslag wordt berekend wanneer je de camper ergens anders inlevert dan de ophaalplaats. Ook hebben we al een Discovery Pass over gekocht via marktplaats. Deze pas heb je nodig om o.a. alle nationale parken in te komen.

Onze camper is een slide out van Fraserway en zo'n ruim 7,5 meter lang (25 feet). 18 dagen lang reizen wij met de camper, met een route van circa 3000km

De route gaat er als volg uitzien:

1. Vancouver - Manning park
  8. Jasper - Clear Water
  9. Clear Water - Cache Creek
  10. Cache Creek - Whistler
  11. Whistler
  12. Whistler - Tofino (Vancouver Island)
  13. Tofino
  14. Tofino
  15. Tofino - Victorea
  16. Victorea
  17. Victorea - Vancouver

We hebben er zin in, en zijn erg benieuwd hoe het rijden en leven in een camper zou zijn. Voor de aankomende 3 weken rijden wij ons huisje overal mee naar toe. We hopen uiteraard veel wildlife te zien; Grizzly beren (niet te dichtbij tijdens de wandeltochten aub), elanden, wolven, walvissen en orca's zou toch wel echt fantastisch zijn.... we gaan het meemaken allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke:
    16 september 2019
    Het wordt fantastisch, kijk nu al uit naar je verhalen!
  2. Nardjara:
    17 september 2019
    ik hoop het! :-) komt vast goed. x
  3. Daan:
    16 september 2019
    Gaaf zeg!! Heel veel plezier!!
  4. Nardjara:
    dank je wel!
  5. Anniek:
    16 september 2019
    Heel tof babe en super goed voorbereid. Ik kijk uit naar je reis blogs, want heb op het gebied van reizen ook nog heel veel wensen :). Alvast heel veel plezier toegewenst
  6. Nardjara:
    Dank je wel meis!
  7. Ellen:
    16 september 2019
    En hopen natuurlijk op een mooie herfst, vol met kleur. Ook dit is de bedoeling om daarvan te genieten, op naar Canada!
  8. Nardjara:
    17 september 2019
    ja, dat zou ook heel mooi zijn ja...
  9. Jutta:
    16 september 2019
    Klinkt naar een zeer avontuurlijke reis 👍 en ik hoop dat jullie alles dat te zien krijgen, wat op de lijst staat! De Grizzly's en wolven natuurlijk van een veilige afstand 😉. Mijn broer is op dit moment in Canada, maar zijn reis is vlgs mij niet half zo mooi en avontuurlijk, dan de reis die jullie gaan maken!
  10. Nardjara:
    17 september 2019
    oh wat leuk! nou het is sowieso een heel mooi land :-)
  11. Gwen:
    Vreselijk spannend!! ... 🍀
  12. Juul:
    17 september 2019
    Schiet op! Ga!!! Ik wil jullie avonturen lezen 😍 Ziet er veelbelovend uit jullie planning. Te leuk!
  13. Jeffrey Bouwens:
    18 september 2019
    Zo he. Alle goede plekken zoals het hoort. Spannend. Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Maar ik weet eigenlijk al dat dat goed komt.
    ❤️
  14. Birgit Kneefel:
    20 september 2019
    heel veel plezier!!! Geniet Geniet Geniet
    liefs birgit,Jeanine,Arthur,Roderick
    ik hou iedereen op de hoogte
    Kus