Clearwater - Cache Creek

1 oktober 2019 - Helmcken Falls, Canada

Maandag 30 sept

Om 9 uur vertrekken we van de camping. We blijven "in de buurt" voor nog wat bezichtigen in het Wells Grey Provincional Park. We bezoeken de Helmchen Falls, een 140 meter hoge waterval. Het is mooi, hoog. Maar de Dawson Falls vond ik mooier. Indrukwekkender. Hij is maar 20 meter hoog, maar heel erg breed, over de gehele rivier en het water stroomt er snoeihard doorheen. Je overleefd geen seconde als je een duik neemt zeg maar... Ook zijn we nog meer naar boven gereden naar Bailey's Cute (14 km onverharde weg) Dit is een rivier waar je aug en sept veel beren zou kunnen zien omdat de zalm er door heen zwemt. Helaas niks te zien, maar mooi is het wel, zowel de wandeling als het vieuwpoint. Om 13.00 uur komen we weer bij het punt waar we begonnen, de camping, nu knallen we door naar Cache Creek. We maken nog ergens een tussenstop, maar ik ga hier niet neerzetten waar. Via onze reisorganisatie kunnen we een "goudklomp" zoeken en vinden en ermee 10.000 Canadese dollar winnen. Hey, het is t proberen waard🤣 en dan ga ik natuurlijk niet vertellen waar deze ligt, aan eventuele meelezers/medereizigers. De hints kregen we voor de vakantie, t was ff zoeken maar we wisten t al snel.  We hebben m gevonden en het was leuk om er even geweest te zijn.  We karren weer door en komen om 5 uur aan op onze nieuwe camping in Cache Creek - Brookside RV Park. Een prima site, lekker rustig en we staan full hook-up. (Aangesloten op water, elektriciteit, we hebben een dump op de site, schone ruime douches en toilet gebouw en goede WiFi. 😁💪Verder niet veel bijzonders...