Indonesië - Medan

2 april 2007 - Medan, Indonesië

2 april 2007

Dag lieve mensen, hier zijn we weer aangekomen in Medan. Tijdens het inchecken op Schiphol kregen we onze stoelnummers te horen. "dat zijn goede plaatsen" zei die griet. Wij blij naturlijk. Toen we bij de gate aankwamen en gingen boorden, kregen we te horen dat onze stoelnummers waren veranderd.. "ook dit zijn goede plaatsen"  zei die vrouw. ja ja... daar gaan onze goede plaatsen dachten wij nog..Manon wou er nog wat over zeggen maar toch niet gedaan.. "het zou wel ergens goed voor zijn" riep ik nog.. EN GOED WAS HET!! Toen we het vliegtuig inliepen, (Boing 747 met zo'n bult op de neus..) werden we tot onze verbazing naar boven gestuurd. Komen we aan in de Business Class... OKE DAN! De hele cabine bestaat uit 2 stoelen naast elkaar, 1 stoel zo groot dat we er beiden inpasten EN  tegerlijk ook een bed! Jawel! Meteen toen we zaten kregen we heerlijke Champagne. Daar zaten we dan, 2 tutjes van 22 en 23....giegelend tussen de oudere en rijke zakenmensen, te toasten op de vakantie die niet beter kon beginnen! We hebben al snel de stoelen in de lounge stand gegooid, tv uit de armleuning gehaald en ons rijk gevoeld. Ja hier kunnen we wel aan wennen. De hele vlucht hebben we liggend doorgebracht. Lekker gegeten, TEVEEL van alles, kregen 6 gangen opgediend als het er niet meer waren. We hadden het een nog niet op, toen het volgende al  opgedient werd. PROPVOL zaten we!!! Nog een "rondtour" gekregen door de 1e klas en ook daar even mochten proeven van de luxe. Hele fotosessies hebben we gemaakt hahaha! We waren nog niet eens in Indonesie en er waren al 30 foto's gemaakt. Ach... moet vastgelegd worden toch? Wat gaan wij het zwaar krijgen op de terugvlucht in zo'n klote stoeltje..hihihi. Mischien dat er nog wat leuks te regelen valt :) We hebben zo'n 12 uur gevlogen, iets korter dan verwacht. We hebben op Kuala Lumpur 2,5 uur door moeten brengen. Daarna het vliegtuig in gestapt naar Medan. Maar een uurtje vliegen. Edy (een gids in Medan die mijn ouders 2 jaar geleden hebben ontmoet hier en ik dus ook vorig jaar) heeft ons opgehaald met de chauffeur van ons hotel. Daar kwamen we rond 10 uur s' ochtends aan. Eenmaal in het hotel hebben we onze spullen neergegooid, opgefrist en zijn we meteen weer weggegaan met Edy. We zijn naar het streinstation gegaan, de ondergrondse markt en andere markten. Tot half 2, toen zijn we weer terug naar hotel gegaan om even te slapen. Wel leuk hoorzo'n bed in het vliegtuig,maar slapen doen we toch echt niet... lukt gewoon niet. Nu is het hier kwart over 6 s' avonds, (het loppt hier 5 uur voor) over een kwartier komt Edy ons halen en gaan we naar zijn huis om de familie te
ontmoeten. Ik ken ze al, maar heb er heel veel zin in. Kado's uitdelen en video kijken van vorig jaar waar hun opstaan, die mensen weten niet wat ze zien!! (handig zo'n compack dvd speler) Ook hebben we vandaag de tickets geboekt van Medan naar Banda Aceh. Tot nu toe gaat alles goed.. ik ben benieuwd! Nou tot zover de 1e dag. De rest volgt snel. Liefs Nardjara en Manon.