Indonesië - Medan

3 april 2007 - Medan, Indonesië

3 april 2007

Haloow! Gister avond dus naar Edy zijn huis geweest en iedereen weer gedag
gezegd. We werden ontvangen met open armen en ze hadden een papiertje uitgeprint en
opgehangen met "welkom nardjara en manon" en een hartje erbij, leuk! Ze hadden gekookt voor ons, ik had me voorgenomen ook hoe dan ook wat te eten, ook al was het niet te ze vreten, ze hadden zo hun best gedaan. Maar het was zelfs erg lekker. Ze hadden een soort van noodels gemaakt met groente, die had ik laten liggen, maar toch wel wat gegeten. Qwa smaak leek een beetje op macaroni. Manon vond het allemaal niet zo en er werd dus een soort van hamburger voor haar gehaald maar dan zonder vlees natuurlijk (Manon is vegatarisch en veel problemen met eten hier. Ja ik ben moeilijk, maar zij ken er ook wat van hahah ;) Manon zette haar tanden erin en nam een grote hap, maar er lag een laag
sambal op dat broodje dat wil je niet weten! Het zweet breekte haar uit, ze werd rood en kreeg traanogen, glas water sloeg ze achterover en ging heen en weer lopen puffend, maar ze heeft doorgeten, (de held) natuurlijk viel iedereen het op en werd een nieuw broodje voor haal gehaald, ZONDER SAUS en als toetje een soort van pudding, met een vage limonade smaak, pop ice natuurlijk (een soort van milkshake) bananen en taart na omdat Nazwa jarig was geweest, niet erg lekker, maar goed. We hadden het niet te laat gemaakt, rond 11 uur naar boven gegaan en aan de champagne gezeten, 1 glaasje maar hoor, heel netjes. Had ik dat al verteld? De fles champagne kregen we kado van een van de stewards in het vliegtuig. Die moet dus op voordat we naar Banda Aceh gaan, dus er staat ons nog wat te wachten vanavond.. hihii (kado's altijd aannemen en gebruiken!:D) Vanochtend om 9 uur opgestaan en om 10 uur op pad gegaan met Edy die ons door Medan sleurt. We zijn begonnen bij de grote moskee. Toen we weer buiten stonden kwamen we op het grasveld ervoor een groep schoolkindjes tegen rond 5/6 jaar. We zijn  erop afgegaan met ballonnen en stickers van smily's, race auto's, hartjes, dieren en de sleutelhangertjes van mn werk (die zitten als suprise bij de kinderijsjes, maar worden vaak vergeten) We hebben veel uitgedeeld, kinderen waren helemaal blij! Daarna zijn we naar het paleis van de sultan gegaan. Buiten stonder er groepen van tienermeisjes en jongens, van een school uitje ofzo. Meteen was alle aandacht op ons en riepen en gilden naar ons en aandacht  trekken. "Hellow mister!! What's your name?" Toen ik mn camera pakte werden ze gek! Zwaaien gillen, handkusjes geven... we hebben ze gedag gezegd toen we naar binnen gingen, maar daar bleef het natuurlijk niet bij. De groep meiden een stuk of 15, kwamen er meteen achteraan om ons te bekijken. En maar giegelen.... 1 kwam op ons af en vroeg naar onze naam en waar we vandaan kwamen, meteen stond iedereen om ons heen. We hebben foto's gemaakt van ze en daarna zij van ons met alle mobieltjes. We zijn echt beroemd hier! Toen ze vertrokken werd ons gevraagt of we ons wilden verkleden in de gewaden die de vrouwen van de sultans dragen. Wij hadden wel zin in een verkleedpartijtje. We werden compleet gedressed met oorbellen, schoentjes, sierraden en kroontje. Prinsesjes waren we. Ik in het roze (hoe kan het ook anders?) en manon in het paars. We werden alle kanten opgestuurd en hele fotosessie gehad daar in het paleis. Super cool! Daarna zijn we bij Edy wat gaan drinken en gedag zeggen en doorgegaan naar de krokodillefarm. Eenmaal aangekomen ook daar complete gekte. Ook schooluitje (is het uitjes dag vandaag ofzo?) allemaal jongens en meiden van rond de 15. Toen wij naar binnen gingen kwamen hun snel achter ons aan en dat was een groep van ruim 50 kinderen!! Even werd iedereen afgeleid toen er een soort van showtje werd gegeven en een krokodil uit een bak werd gehaald met 2 apen erbij. Een man legde stukjes banaan in de bek van de krokodil en daar at de aap uit. Wij zagen het al helemal misgaan, aap onthoofd enzo.. maar gelukkig ging het goed. Daarna moch iedereen op de foto met de krokodil.. jaja. SUUUUPER KICKE!! Manon en ik erop liggen en zitten.. whooeeii. Ook weer gedaan! De krokodil was niet meer boeiend voor de indopubers en richten zich op ons... 1 wou er op de foto..... de rest van de 55 volgden....pffff... Manon had het even gehad op de helft... ik vond het wel leuk! (even beroemd voelen hahah) Na een half uur waren we klaar en zijn we vertrokken naar de Chineze tempel en de Hindoe tempel. Daarna nog even wat gedronken op straat en tegen die tijd was het al half 6 en zijn we terug naar hotel gegaan. Zometeen gaan we eten en spullen pakken want morgen vliegen we naar Banda Aceh. Daar komen we s avonds aan en dag erna vertrekken we per boot naar Pulau Weh waar we even 5 dagen niks doen. Rustig chillen, duiken en luieren... hmm!! Tot snel, kus van Nardjara en Manon