Indonesië - Medan

19 september 2010 - Medan, Indonesië

19 sep 2010, 17:23

Lieve mensen,

Na een lange... heeeele lange vlucht van 12,5 uur zijn we vanochtend vroeg aangekomen in Medan. Eerst even een uurtje op bed gelegen en daarna aan de wandel. Wij weten gelukkig nog een beetje de weg hier, dus zijn meteen naar het paleis van de sultan gegaan. Daar aangekomen begon het circus al meteen. Marloes hadden wij er al voor gewaarschuwd dat wij hier, als blank en blond, lekker westers een hele attractie zijn. Eenmaal 0,80 cent betaald te hebben voor de entree, mochten we naar binnen. Al meteen kwamen er hele hordes mensen en kinderen met ons mee. (Manon is bekend met dit hele circus) na de eerste ballonnen blazen breekt de massahysterie al snel weer los. Binnen no time stonden het vol met kinderen, moeders, oma's die allemaal minstens 8 keer met ons op de foto wilde. Serieus.... wij zijn hier een touristische attractie opzich. Wij komen om het land te bekijken, zij komen om ons te bekijken. Na een fotosessie van ruim een half uur besloten wij nog even een verkleedpartijtje te houden. Papa als sultan natuurlijk, mama als de vrouw van de sultan, Marloes en ik als... ja .. prinsesjes  BLOEDHEET!!!! werden alle gewaden om ons heen gedrapeerd en juwelen om ons gehangen. Even voelde ik me een kerstboom, je wordt gewoon opgetuigd... en papa Snoop Dog (met zn gouden ketting) Dit hele gebeuren werd bekeken door tientallen mensen, die alleen maar foto's aan het maken waren. Na nog een aantal foto'en ballonnen zijn we snel gevlucht van de gekte.  Even een verkoelde Cola gepakt en doorgegaan naar de grote Moskee. Onderweg nog een sloppenwijk meegepakt, smeeeeerig! stinken!!! Maar de mensen komen allemaal uit hun hutjes om ons even aan te raken of gedag te zeggen. We worden vriendelijk ontvangen.  Voor Marloes de eerste in een Moskee, bij de ingang kregen mama, Marloes en ik meteen een hoofddoekje om en natuurlijk moesten de schoenen uit. Toen hadden we het wel een beetje gehad zo voor de eerste dag, zonder slaap. Nee een nachtje doortrekken redden we niet meer, tel daar de jetlag van 6 uur bij op en de verschrikkelijke hitte van zo'n 30 graden en dan heb ik het nog niet eens over de gevoelstemperatuur en de luchtvochtigheid. Als laatste nog even het winkelcentrum ingedoken, even rondgelopen en al snel werd het ons duidelijk dat we weer in het middelpunt van belangstelling stonden. We hadden het gehad en waren moe. Terug gegaan naar het hotel en 2 uur geslapen. Uiteindelijk hier even een hapje gegeten (vraag niet hoe! duurt te lang voor uit te leggen..) anyway, nu dus mn blogje
schrijven en zo lekker slapen. Morgen worden we opgehaald door onze vriend uit de jungle Muhdi en vertrekken wij naar Bukit lawang. (jungle dus) Daar zullen we na een autorit van ruim 3,5 uur aankomen en alle bekenden weer zien!!! Dinsdag vertrekken we vroeg voor de jungletrack, dat duurt een hele dag en zullen we eind middag aankomen in het "kamp".  Woensdag komen we terug van de jungletrack en doen we helemaal niks. Donderdag willen we naar een markt en de orang oetang opvang. Daar worden verwaarloosde apen opgevangen en klaargestoomd voor vrijlating (voor de apen die daarvoor in aanmerking komen natuurlijk) Donderdag in nog niet helemaal bekend. Vrijdag zullen wij vertrekken naar Tangkahang. Daar willen wij ook een jungletour doen met olifanten als alles volgens de planning loopt. Maandag (ongeveer) zullen we terugkeren voor 1 dag hier in Medan en tegen die tijd zorg ik dat ik weer een nieuwe mail klaar heb staan. PS: Vandaag 3 miljoen gepint!!!!  Voelde me even een moment rijk, zeker als je het pakket geld ziet (60 briefjes geld) al met al is het "maar" 260 Euro...... weg rijk gevoel

Liefs van Marloes, mama, papa en mij!!