Indonesië - Noord Sumatra rondreis 2006

4 oktober 2006 - Medan, Indonesië

4 okt. 2006

Hallooo, Dat is snel he? Wij zijn net geland op Singapore en moeten 2 uur wachten voor het volgende vliegtuig dat ons brengt naar Medan. Maar, LANG LEVE GRATIS INTERNET OP DE LUCHTHAVEN! Ok, het is even wachten maar dan heb je ook wat. De vlucht verliep heel rustig en er is MAXIMAAL vermaak aan boord! Geweldig joh, keus uit 200 films, albums, nintendo en puzzels whooeeeii! Ik had veel boekjes gekocht voor de lange vlucht, geen regel gelezen hwhaha! Ik ga een paar mensen nog een prive bericht sturen dus ik hou het hierbij. Tot de volgende e mail, liefs en kus van nardjara en groeten van ouders.

Hello!
Gisteren weinig rust gehad...we waren s'ochtends aangekomen in Medan en werden op het vliegveld opgehaald door Edy (een reisgids die mijn ouders hier 2 jaar geleden hebben
leren kennen) eenmaal aangekomen in hotel hebben we de spullen neergegooid en zijn we meteen naar buiten gegaan de buurt verkennen. Edy rende met ons enhousiast overal naar toe, na zo'n lange vlucht en die bloedhitte (28 graden) was dat heel erg vermoeiend en zijn we s middags even 2 uur gaan slapen. S'avonds zijn we naar edy's huis gaan lopen en kregen we een enorme hoosbui over ons heen. Ze hebben hier geen of weinig straat, dus liepen we als vrolijke varkentjes door de modder heen te banjeren. Compleet doorweekt kwamen we aan, 3 verzopen katjes. . . . we zijn toen bij Edy en zijn familie gaan eten, deze mensen hebben 2 baby's en een kleuter waar wij allemaal kado's voor hadden meegenomen. Rammelaars, muziekdoosjes, pen, papier, kleurpotloden, knuffels, kleding . . . Ze wisten niet wat ze overkwam! De familie bestaat uit 10 man en 3 kinderen. Ze wonen in 1 heeeeeel klein huisje. Onvoorstelbaar. Uiteindelijk kwam dus het moment dat ik moest plassen na al die thee en water...maar wc en papier is er niet. Wel in de meeste hotels maar zeker niet bij de mensen thuis! Het is een gat in de grond, daar plas je in, poepen gebeurd in een emmer en ze vegen met bladeren en gladde stronken zeg maar . .  ( thank GOD dat ik niet moest poepen!!!!) Maar nou ben ik niet zo'n held in dat soort dingen.... heb in een donker verleden wel eens vaker op dat soort wc's tot 3 keer toe over mn broek heen geplast.. hwahwhaha! Dus ik zag de ellende alweer aankomen... maar alles ging goed, gelukkig maar, want het kan gewoon niet anders.Na het eten zijn we naar de ramadan fair geweest. Super gaaf! Allemaal tentjes, eten,  mensen die spulletjes aan je willen verkopen. Wij lopen hier niet over straat als de familie Bennaars... mensen kijken naar ons alsof we uit het paleis van de sultan komen ofzo. Ze vinden het geweldig!! Blank en blond!! Ze willen aan je haar voelen, over mijn gezicht strijken,  ze komen met GROEPEN bij je lopen om met je gezien te worden, ze willen dat hun kinderen ons aanraken, ze willen met je praten..de aandacht is echt overdonderend. ZO mooi vinden die mensen dat .... maar erg vermoeiend... Daarna heerlijk geslapen!! Vandaan gaan we naar de moskee, het paleis van de sultan, de supermarkt en de ramadan fair. Morgen vliegen we naar Jakarta...