Kelowna - Revelstoke

25 september 2019 - Revelstoke, Canada

24 sept.

Toen we vanochtend opstonden en de deur open deden stonden er 5 eenden enhousiast te kwaken🦆ze sprongen nog net niet de camper in🤣 beetje brood gegeven (mag eigenlijk niet, maar we hadden ff niks anders) daarna liepen ze als makke lammetjes achter je aan.. rennen joh over die camping met een stel kwakende eenden achter je aan🤣🤣 Het is droog en de zon schijnt hehe eindelijk!!! Rond kwart voor 10 zijn we gaan rijden naar richting Revelstoke - Lamplighter Campground. Hoe verder we rijden hoe mooier het wordt... Het is hier ZO MOOI! We zien veel verschillende natuur onderweg,  platteland, dorpen, ranches, stadjes, bergen, meren... de verschillen zijn groot. We zijn langs een schitterend groot meer gereden, het Kalamalka meer (16 km lang) echt bizar mooi, helaas geen stopplekken langs deze highway, dus de foto's vanuit de camper achter de ramen gemaakt, niet altijd even mooi, maar beter iets dan niks. Kasten van huizen staan hier aan het meer, hele villawijken, de een nog mooier dan de ander. Ook mooie watervalletjes gezien waar we wel konden stoppen, en nog een klein maar mooi strandje bezocht. Tijdens het rijden heb ik een coyote gezien, net als gisteren trouwens... beide keren tijdens het rijden zonder mogelijkheid om te stoppen. Echt enorm balen, geen foto's dus en we weten niet of we ze nog te zien krijgen de aankomende tijd. Rond 2 uur komen we aan op Lamplighter Campground, eerst even melden en kijken of er plek is. Dat is er, dus we hebben een plekje. Vanaf hier gelden de regels op alle aankomende campings "first come first serve", dus hoe eerder je aanmeld bij een camping, hoe beter. We zijn nu verzekerd van een plek,  dus we eten snel een broodje en gaan een berg op. Een echte must see in Revelstoke, 'Meadows in the sky Parkway' een prachtige route van 26 km lang. De weg (one way) omhoog bestaat uit vele haarspeldbochten. Je rijdt langs valleien, weiden, regenwouden en bergen waar een laag sneeuw op ligt. De top zit op zo'n 1900 meter hoogte. Er zijn op de weg meerdere uitzichtpunten. Het weer is wisselend... Het is half bewolkt, maar er komt een hele donkere lucht aan. We kunnen hele mooie foto's maken,  maar hoe hoger we komen, hoe kouder het wordt en het gaat later regenen.  Als we helemaal bovenaan zijn is t steenkoud! We begonnen beneden met t shirts,  nu staan we op ruim 1800 meter met dikke winterjassen aan en regen/natte sneeuw. Maar goed,  gelukkig hebben we de foto's nog (in helder weer en zonlicht)😁 tegen half 5 zijn we terug op onze campground en het regent keihard.  De camper in, kachel aan en lekker op de wifi😏

1. Daan:
    25 september 2019
    Wow!! Klinkt en ziet er fantastisch uit. Jammer van de regen af en toe! Ik duim voor beter weer.
  2. Jeanine:
    Djaarrr :-) Adembenemend!
  3. Seija:
    25 september 2019
    Leuk Djaar. We zitten weer te genieten.
  4. Gwen:
    29 september 2019
    echt eeeeeeeeeeeeeeeeniiigg !! -veel plezier!!
  5. Marcel:
    7 oktober 2019
    Schitterend idd dat meer zeg