Malediven - Meeru Island 2018

18 mei 2018 - Malé, Maldiven

Malediven - Meeru island

Een klein verhaaltje wordt het, want op zo'n klein eiland valt er vrij weinig te doen en te beleven, dus de naam ""reisblog"" verdient het niet echt.

WOENSDAG 16 mei 2018

Op 16 mei '18 vertrokken mijn beste vriendin Marloes en ik naar de Malediven. Dit was natuurlijk niet een echte honymoon, maar zo noemde wij het wel. Wij zijn dit jaar 25 jaar beste vriendinnen, en dat wilden we goed vieren, met een heuse huwelijksreis! Zo gezegd zo gedaan. De reis verliep vlot. Met Emirates vlogen we vanaf Schiphol naar Dubai, daar een tussenstop en vanuit Dubai naar Male, en zo ben je toch wel weer en flink aantal uren onderweg. Vanuit Male moesten we op een bootje wachten die ons zou brengen naar ons eiland. Het was slecht weer en de zee was ruw. Nou... dat wordt een fijn boottochtje zo, dachten wij nog. Voordat we de boot op gingen hadden wij al om kotszakjes gevraagd, en die werden aan boord netjes uitgedeeld aan iedereen. Gelukkig was het een klein, maar open bootje, zodat de zeeziekte best meeviel. Niemand op de boot had gebruik gemaakt van de zakjes. Na zo'n uur varen kwamen we eind van de middag aan bij ons eiland. Het was somber weer, maar wat was het mooi!!! We werden opgevangen door het personeel met een vruchtencocktail, en mochten even plaatsnemen. Dan nemen ze door waar je zit met je huisje, en je krijgt een plattegrond mee. Met een golfkarretje (het 'openbaar vervoer' op het eiland) werd je naar je huisje gereden. Wij zaten in een watervilla jacuzzi in de 700 series. (Hier ook specifiek om gevraagd, omdat de 700 series een betere wind en zonligging hebben en ook een gezelliger en mooier buffetrestaurant hebben dan de 300 series.) Ook is dit het 18+ gedeelte dus zonder kinderen. (Dat was toch wel het belangrijkste!) Ook wilde wij graag aan de kant van de zonsondergang zitten... nou we hebben het allemaal gekregen! Wat een fantastische aankomst! De villa is wat je ervan mag verwachten, brandschoon, groot, ruim, gewoon ontzettend mooi, dan nog maar niet te spreken over de heerlijk grote badkamer en buitenplaats met jacuzzi, en trapje naar zee. Je krijgt een fles champagne cadeau, en een welkomsmassage (die heerlijk was trouwens! We hebben niet heel veel gedaan daar, de dagbesteding bestaat uit relaxen, zonnen, eten en snorkelen. Als je wilt kan je de hele dag door eten. Want naast het ontbijt, lunch, diner kan je overal nog wel een high tea of een afternoon snack halen. De buffet restaurants zijn werkelijk fantastisch! Niks komt je tekort daar. Je hebt je eigen ober en de buffetten zijn hemels, alles maar dan ook ECHT ALLES kan je eten, voor ieder wat wils. Ze serveren 3 keer per dag wat anders, en alles is vers. Ja je krijgt waar voor je centen! Het snorkelen was prima, je ziet veel onderwater. Ik vond het koraal erg tegenvallen, en ook het huisrif waar je 2 keer per dag naar toe kon, vond ik niet heel erg bijzonder. Ik heb het mooier mogen zien in de Filipijnen. Wel vele kleurrijke mooie vissen gezien, hele grote ook, en vooral onder de 700 series hebben we veel roggen en black tip sharks gezien en ook mee gezwommen en gesnorkeld. Heel erg gaaf!  Ook deze zie je ook vanaf je terras want alles zwemt gewoon rond je watervilla. Halverwege de week kregen we een uitnodiging of we een boottrip wilde maken, met 1 overnachting op de boot. We hebben even getwijfeld, omdat je hiervoor wel moet uitchecken uit je kamer (vaak geven ze mensen die in een strandhuisje zitten voor 1 dag een upgrade naar de watervilla jacuzzi) maar we hadden ook al van tevoren de reviews en tips gelezen en iedereen zei dat dit echt een must was, dus we hadden toegezegd, met wel de garantie dat we bij terugkomst weer aan dezelfde zijde onze watervilla konden krijgen. Dit werd bevestigd en zo moesten we s avonds laat nog alle spullen opnieuw inpakken, en een rugzak pakken met alleen het hoognodige mee. De volgende dag vertrokken we met de boot. Best nog een flinke boot, met een ruim dek, en boven nog een zonnedek. Met een trap naar beneden kwam je in de slaaphutten. Heeeeel klein en krap en heeeul erg warm! maar ach, het heeft wel wat. Ook aan eten hier geen tekort. Er wordt goed voor je gezorgd, en je mag gewoon rondlopen op de boot. Onderweg soms gestopt voor een duik in het water en snorkelen. S'Avonds legde we aan voor een piepklein onbewoond eilandje, en gingen we met een speedbootje naar het strand, waar het personeel voor alle 6 de gasten een fantastisch diner hebben klaargemaakt onder de sterren! 3 tafeltjes waren er gedekt, met kaarsjes, en een bloemenboog over het tafeltje. Ze hadden een heus buffet gemaakt, en als extraatje nog een groot hart in het zand, met vuur erin. Zo zit je dan te eten, in het pikkedonker, onder de sterren met het licht van de maan... echt fantastisch!! De nacht was vreselijk. Ondanks dat de boot stil ligt, maakt het toch nog wat lawaai, ook het klotsen en deinen van de golven en de hitte in de hut maakte het er niet beter op. Geen oog dichtgedaan, maar goed... een ervaring was het wel. De volgende dag vaar je terug naar Meeru en onderweg stop je nog een aantal keer om te snorkelen. Op deze dag hebben we 6 (!!) schildpadden gezien en mee kunnen snorkelen, wat fantastisch was dat!!! Eenmaal terug op Meeru konden we meteen weer inchecken en spullen uitpakken. Doodmoe maar voldaan. Een van de laatste dagen hebben we nog een fotoshoot gedaan. Helaas niet zoveel zon, maar daar doen we niks aan. De foto's zijn er niet minder mooi op. Al met al een geweldige week gehad! Niks wat je tekort komt, je krijgt er veel gratis bij, vele extra's, een klein eiland wat je zo rondloopt, maar oh zo mooi! Het is een duur geintje voor 1 week, maar het is mij iedere cent waard geweest!

Liefs Nardjara.