Maleisië - Borneo, Kuching

19 oktober 2006 - Kuching, Maleisië

19 oktober 2006

Hellow! Ook hier internet, wat een geluk. Aangekomen op het Maleisische gedeelte van Borneo, Kuching. Na DAGEN lang emmers koud, smerig water over ons heen gegooid te hebben en diarree te hebben maar geen wc en papier, slapen in een smerig krot waar de  malaria muggen je maar al te graag steken, zitten we nu in een heel mooi en luxe hotel. Ik heb UREN onder de douce gestaan en nog een uur bad...HEEEEEEEERLIJK!! De laatste avond in Medan ging helemaal niet zo goed met mij. Ik was al een beetje draaierig voor het eten en misselijk, dat is niet zo heel gek met die hitte hier, weinig eetlust ook, maar komt omdat ik het eten niet lekker vind en als het warm is heb ik zoiezo nooit zo'n honger. Maar ik eet wel hoor, het is niet dat ik constant een lege maag heb, ik MOET wel.  Affijn... na het eten (ik had kipsaté besteld, nou.... ik weet niet wat ik heb zitten eten, maar kan je vertellen; kip was het niet, ook geen varken, rund of iets anders defineerbaars, het na 3 stukjes alles laten staan, het was ZO smerig!!) werd het heeeel erg en ben ik flauwgevallen midden op de markt... lekker kut dus. Snel naar hotel gegaan en daar heb ik de hele nacht boven de wc gehangen totdat ik leeg was. ik denk dat ik iets verkeerds heb gegeten of gedronken, of dat het water niet goed was gekookt, ik heb geen flauw idee... maar het gaat nu allemaal weer ok. OH TROUWENS!! vergeet ik helemaal te vertellen...ook de laatste dag in Medan,  maar dan smiddags, kregen we onverwachts bezoek!!! Ik kreeg op Pulau Weh al een belletje van Muhdi (een van de gasten en onze jungle track gids van Bukit Lawang) dat hij naar Medan wou komen als wij er ook waren..hij miste ons zo erg!..Allemaal leuk en aardig, maar dat is voor hun niet te betalen. We hadden wel doorgegeven waar we zouden verblijven, maar verwachte verder niks. Papa zei, "hij komt toch niet, dat doet ie nooit!" MOOI WEL! Net na 12en kwamen wij daar aan en ging meteen mn telefoon, hij stond voor het hotel!!! WHHHAAAAAA!!!! SUPERRRRRR!!!!! Heel erg leuk, meteen wat gaan drinken en winkelen en eten. Je verwacht gewoon NOOIT meer die mensen te zien en ZEKER niet nog in dezelfde vakantie! Zoiezo heb ik beloofd ooit terug te komen daar, dus ik hoop dat ik ze ooit nog eens zie, het is wel zo dat mensen hier makkelijk op te zoeken zijn. Deze mensen hebben geen geld om ergens naar toe te gaan, ze zitten op die plek en daar blijven ze de rest van hun leven zitten. Dus de kans dat als je hier terug komt over 5 jaar, dat ze er nog allemaal zijn en die gedachten vind ik wel heel erg leuk! Hij is helemaal met de bus gekomen en dat is 2 uur rijden en omgerekend 3 Euro. Voor ons is dat een lachertje... maar hier is dat heel erg duur. Vergeet niet, deze mensen hebben ECHT HELEMAAL NIKS. Natuurlijk heb ik de rest betaald en zijn terugreis. En nog wat extra geld toegestopt (10 Euro) en dat is heel erg veel. Verder nog wat leuke weetjes / feitjes: Avond eten en drinken met zn 4ren 7 Euro, Heel luxe 5 sterren hotel 30 Europer nacht, pakje sigaretten 0,90 Euro cent ( jajajajajajajajaja mensen!), slof sigaretten 7 Euro, kleding (broeken) 3 Euro. Ja ben toch wel een beetje verkocht aan Bukit Lawang en Pulau Weh, was de mooiste tijd daar. Volgende keer ALS ik erheen ga, is het meer voor een paar dagen... IK WIL TERUG! Nog een weekje.... Tot snel.. Kuss!