Victoria

8 oktober 2019 - View Royal, Canada

Maandag 7 okt.

"Victoria, de hoofdstad van British Colombia, is met meer dan 2.200 jaarlijkse zonuren een van de meest zonnige plaatsen in British Colombia".

Nou..... daar hebben we weinig van gemerkt deze ochtend...🤣 Na heel veel regen deze ochtend, knapt het rond 1 uur op en kunnen we toch de dingen doen die we wilden doen. Als eerste gaan we naar de Butchart Gardens. (Botanische tuinen) Hier vind je verschillende tuinen: Sunken Garden, Rose Garden, Italian Garden, Japanese Garden, watervallen en beelden. De zon schijnt inmiddels en het is 16 graden😁. Bij binnenkomst lijkt het de Japanse tuin wel. Mijn hemel,  busladingen vol Aziaten! Waar komen die mensen toch elke keer vandaan?? Ik weet niet wat t zijn... Japanners..? Koreanen? Maar een fijn volk is t niet. Uuuuuuuren staan ze te fotograferen zonder andere mensen een kans te geven. Hele groepen, dan die weer een selfie,  dan weer de ander, met uiteraard bij iedere foto een andere pose, handjes bij t gezicht, de bloem aanwijzen, het peace teken✌- de populairste onder de jappen😒 ik wordt er weinig peacefull van kan ik je vertellen... pfff Jezus kappuh nou!!! En nou wil ik!!😡 Als wij zien dat er door andere een foto wordt gemaakt, dan ga je ff opzij, of uit beeld. Die Aziaten niet, die knallen overal doorheen, niks rekening houden. Nou daar ben ik later ook mee gestopt. Ik heb veel ge-foto-bombed😏🖕 De Butchart Gardens zijn echt een bezoek waard, het is heel erg mooi! Alles staat nog steeds in bloei🌺 en is goed verzorgd. Daarna zijn we naar de Inner Harbour gereden, camper geparkeerd en lopen verder gegaan. Eerst naar het Thunderbird Park gelopen. Met daarin totempalen die door inheemse volken gemaakt zijn. Ik weet niet waarom het "park" wordt genoemd, want het is niet meer dan een klein grasveldje met totempalen. Daarna naar wat rondgelopen in The Old town en Inner Harbour. Het parlementsgebouw en het Empress Hotel vallen meteen op. Ze zijn groot en erg aanwezig, maar wel mooi. We gingen rond 7 uur in de avond daar weg,en het parlementsgebouw is dan helemaal verlicht, gaaf!

1. Marcel:
    8 oktober 2019
    Lopen ze ook met van die mond capjes voor? Zo liepen ze in Zwitserland wel soms terwijl de lucht daar zo schoon is.... raar volk!
  2. Daan:
    9 oktober 2019
    Hahaha die kut chinese - spleetogen heb je hier ook. Uren op die kutschommels. En niemand anders ook een leuke foto geven..hier fotobomp ik ze ook! Hehe
  3. Erica Dispo:
    9 oktober 2019
    Hahahaha veel ge foto-bombed . Ik zie het je gewoon doen. Wat een irritant volk zeg.