Tofino (Vancouver Island)

5 oktober 2019 - Tofino, Canada

Vrijdag 4 okt.

We kunnen lekker uitslapen vandaag en hoeven ook niet te haasten. Dus we starten rustig op. Om 12 uur staat de excursie gepland voor whale whatch bij Jaimie's whaling station. Na een dag regen gisteren is het vandaag gelukkig mooi weer, de zon schijnt, yeah! We waren een  beetje bang om in de stromende regen op het bootje te zitten, maar het ziet er goed uit💪 Kwart voor 12 worden we in speciale pakken gehesen. Het kan erg koud worden op de open boot (zodiac, snelle boot) op zee en deze pakken zijn heerlijk warm.  Ook krijgen we fleece mutsen en handschoenen.  Het ziet er niet uit en het is erg warm, maar t zou wel lekker zijn op de boot.  We zijn met 12 mensen en 1 gids. Bootje zit vol.  Voordat we op de boot stappen zien we otters in de haven, echt super schattig!! De een heeft net een vis gevangen en zit m lekker op te eten. Eenmaal op zee zijn de pakken echt meer dan welkom. Het is lekker warm, maar dat zou het zeker niet zijn in je normale kleren. De tour duurt 2,5 uur en we zien heel veel zee otters, zeeleeuwen en een aantal walvissen. Ze nemen ruim de tijd voor alles en je krijgt veel informatie, hardstikke leuk👌rond 3 uur kwamen we terug in de camper en meteen even gaan lunchen. Daarna nog even door Tofino gereden en Tonquin Beach bezocht,  wat trouwens echt een heel mooi strandje is. Het strand grenst aan het bos en je loopt via een boardwalk door het bos naar het strand. Mooi! Hier schijnen hele mooie zonsondergangen te zijn,  maar helaas is t grotendeels bewolkt. Wanneer we weggaan zien we ineens niet meer van welke kant we nou gekomen zijn. Kan niet moeilijk zijn zou je denken. Nah, toch wel hoor..... we konden t niet meer terug vinden🤣 Sjezus,  hebben ze die boardwalk ff snel geplaatst ofzo?😅 Via een andere weg terug en dat was meteen een flinke wandeling door het bos. Ok, t zou wel.....🤦🏼‍♀️