Zuid Afrika - Hluhluwe Park

9 november 2008 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

9 november 2008

Ben ik weer, Zou meteen beginnen. Heerlijke overnachting gehad in het laatste Guesthouse in Hoedspruit.

Zondag 9 nov.
We zijn vroeg vertrokken en weer gaan rijden. Ondertussen gestopt bij een aantal watervallen, bij de 3 rondavels (bijzonder natuurverschijnsel hier in Afrika, 3 toppen van bergen die helemaal rond zijn, met een geweldig uitzicht) Schijnt erg mooi te zijn alleen hebben we niks kunnen zien omdat het weer erg slecht was en de bewolking hing heel laag dus helaas niet kunnen zien. Ook nog even gestopt bij de "potholes" ook een bijzonder natuurverschijnsel. Dat zijn rotsen wat uitgesleten is door water, door de eeuwen heen. Wilden ook nog naar "God's Window " gaan, ook een mooi uitzicht maar niet gedaan want had totaal geen zin. s'Avonds aangekomen (terug) in nelspruit en een slaap plaats gevonden in Haden's Rest weer een MOOI Guesthouse. Alle Guesthouses die we tot nu toe hebben gehad waren in blanken wijken. Daar wonen dus alleen maar blanken mensen, met, ik zweer het je, gigantische villa's!  Omdat criminaliteit erg hoog is hier is elk huis voorzien van een groot hek om het pand en IEDEREEN heeft 2 of meerdere waakhonden.
bij sommige zitter er ook nog tralies voor de deur en/ of ramen en hebben ze alarmsystemen en camera's. Genoeg veiligheid dus.

Maandag 10 nov.
Vroeg vertrokken om een lange rit te makien richting Hluhluwe (spreek uit als; sloesloewe) en Sodwana Bay. Hluhulwe is ook weer een wild park, ook heel bekend en Sodwana Bay gaan we heen voor te duiken (aanbevolen door een vriend van mij, thanx Eric!) Na heel wat uren rijden wordt papa aangehouden. Politie controle... Hij reed te hard. Reed 120 waar je 100 mocht. Nah, niet gezien. Hij werd uit de auto gehaald en alles wordt gecontroleerd. Vlak voor papa was er een Engelsman aangehouden, ook hij reed 120. Samen stonden ze bij de politie en de Engelsman kreeg een boete van 80 Euro dus papa wist wat ie zou krijgen. Maar na een mooi praatje over 'hoe mooi land Afrika wel niet is' en bla bla... beetje kontenkussen, mocht pap doorrijden, geen boeten! HAHAHA! Makkelijk hier  Na 580 km te hebben gereden komen we s'avonds rond 18.00 uur aan bij een overnachtingsplaats. Schijnt het een duur hotel te zijn waar ze ook nog eens geen plek hebben... Fijn! En dan moeten we nog opschieten ook, anders dwalen we in het donker. Maar behulpzaam als ze zijn wordt er in het hotel gebelt naar het dichtsbijzijnde Guesthouse, is alleen nog 20 km verderop. Nah.... gas erop en rijden! Uurtje later komen we net voor het donker aan in Lodge "Banghoek". Waar ze die namen vandaan hebben gehaald ik weet het niet, want s'middags zijn we ook al langs Ermelo, Amsterdam, Leiden en Amersfoort gekomen.Maar goed, nu dus in Guesthouse Banghoek in Mkuze.

Dinsdag, 11 nov.
9 uur vertrokken. We zijn nog geen 100 meter de poort uit en mam rijdt even over een rotsblok. "Oh er komt rook uit de auto" Zegt ze nog. Pap eronder kijken en de olie druipt eruit. Als een gek terug gekeerd naar het Guesthouse en naar Hertz gebelt waar we de auto van gehuurd hebben. Schijnt nog een heel gedoe te zijn, maar er zou een nieuwe auto geregeld worden. Alleen zit het dichtbijzijnde Hertz autoverhuur anderhalf uur hier vandaan dat wordt dus wachten... We zijn natuurlijk ook al uitgecheckt, dus moeten buiten in de bloedhitte wachten, zonder airco. Duurt allemaal erg lang en uiteindelijk komt om 4 uur s'middags onze nieuwe auto. Nah.. spullen inladen en rijden! Ver komen we niet in een uurtje dus zitten nu in Hluhluwe in Guesthouse Wildebees gerunt door Nederlanders. Papa voelt zicht een beetje ziek, dus wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal bekend. We zouden het wildpark ingaan, dus even afwachten. Zo, tot zover de e-mail van vandaag.
Liefs en kus van Djaar x x x x

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl