Zuid Afrika, Johannesburg, Nelspruit

1 november 2008 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zaterdag 1 nov.
Rustige vlucht gehad, wel een lange zit weer. We hebben 10,5 uur gevlogen. Een uurtje voor aankomst zagen we vanuit het vliegtuig overal onweer. Was wel heel mooi om te zien want hier is het net iets heftiger dan in Nederland. Het flitst hier continu. Zit nog geen 2 sec tussen dus was mooi om te zien vanuit die hoogte. Wel een beetje eng want zat echt overal, onder ons, boven ons en aan beide kanten. Eenmaal aangekomen zou er iemand van OAD reizen ons op komen halen om naar de accomedatie te brengen, maar eenmaal in de aankomsthal, was er niemand. Ok, nou stonden er een stuk om 50 man die allemaal een bordje omhoog hielden met familienamen, hotelnamen of de organisatie maar die van ons..... die stond nergens. Wij zoeken en iedereen aflopen maar nee hoor. Toen zijn we maar even naar buiten gelopen om een peuk te roken en verder te zoeken. We wilden een  taxi pakken maar we hadden de naam niet van de accomedatie dus dat zou erg lastig worden. Er zat niks anders op dan weer zoeken. We zijn even naar de auto verhuur gelopen en daar kregen we wel informatie welke accomedatie we moesten zijn en dat er bussen stonden. Eenmaal buiten kwamen er 2 vriendelijke Afrikanen op ons af die graag wilden helpen. Wij, moe, verrot en wilde gewoon naar het verblijf vonden het een goed idee. Dus die ene gozer zijn mobiel gepakt en heeft het verblijf gebelt om te vragen waar die persoon dus was om ons op te halen. Eenmaal opgehangen liepen ze een stuk met ons mee en wezen ze aan waar we moesten wezen. "Bij de informatie balie in de aankomsthal" tegen een zakcentje . . . . (10 Euro per man! Want we hadden net gepint en hadde het niet anders) Nou top! Wij blij en vriendelijk bedankt. Wij erheen maar ja.... je raad het al... niemand. Goed, we waren nog geen half uur in Afrika en nu al belazerd! Gaat lekker............ Affijn, we kwamen om 22.00 uur aan in die aankomst hal en om 23.30 zijn we een keer vertrokken. Met WEER zo'n vriendelijke meneer die ons wel ff wilde helpen met een taxi ritje. Maar die maakte zijn woorden waar. Rond een uurtje om 24.00 aangekomen in ons verblijf. Geen hotel, maar een guesthouse. Erg mooi! Meteen spullen eruit geflikkerd en buiten gezeten met drinken en sigaretten. Het was warm en winsdstil. Maar ineens kwam er een windvlaag, die niet meer stopte. En hard ook! het stormde ineens! Alles waaide weg en zijn maar snel naar binnen gegaan toen het ook nog eens begon te regenen. Daarna NOODWEER! Serieus, onweer, zoals je nog nooit heb meegemaakt! Het flitsen bleef gaan, en de donders waren hard! Was gewoon eng zo bizar dat het hier zoveel heftiger is dan in Nederland. Die nacht hebben wij niet kunnen slapen. Echt verschrikkelijk....

Zondag 2 nov.
 Wat een kutnacht! Hebben geen oog dichtgedaan... Pffffff vermoeiend. Maar de warmte en omgeving maken een hoop goed. Ze hebben een enorme lap grond waar ze ganzen houden en 2 leuke hondjes voor het waken. En waar een aantal springbokjes leven en 2 struisvogels. Heel cool! Verder deze dag weinig gedaan. Lekker uitrusten, lezen. Ergens in de middag is onze auto af geleverd. En een mooie ook! Het is een zilvere Honda Accord (als ik het goed schrijf) Het avondeten is hier een ander verhaal. Kijk, in de hotels kan je gewoon eten natuurlijk maar daar zitten wij niet. In guesthouses kan je wel ontbijten maar avondeten zoek je maar uit hoe je dat doet. In de kamer liggen allemaal bestelboekjes, dus tja.... wat doe je dan? Bestellen! Maar dat schijnt doodnormaal te zijn hier. Dus we hebben pizza's en pasta's gegeten  Gelukkig geen onweer die avond, dus lekker geslapen ..

Maandag 3 nov. (vandaag)
Vanochtend om 09.30 zijn we vertrokken vanaf ons guesthouse in Johannesburg en richting Krugerpark gaan rijden. Omdat we dat niet redden in 1 dag zijn we net een uurtje geleden aangekomen in Nelspruit. Hier zijn we op zoek gegaan naar een slaapplek. Maar dat ging nog niet zo makkelijk dus zijn we het Mecure Hotel maar ingedoken. Een BEETJE DUUR maar ok, je moet toch wat. Ik helemaal blij, want dan zou ik kunnen internetten. Maar NEE HOOR, HEBBEN ZE GEEN INTERNET IN DAT KLOTE HOTEL!!! Nah! Maar gelukkig zit ik nu in een inernet cafe mijn verhaal te doen. We gaan zo eten en daarna duik ik mn bad in (jajajajaja ik heb een bad in mn kamer!) En ga ik lekker film kijken. Morgen staan we vroeg op en moeten we nog ongeveer 2 uur rijden naar het Krugerpark. Daar blijven we voor 3 a 4 nachten. Verder is het hier aardig goedkoop. Kopje koffie is 0,90 cent, pakje sigaretten 2 Euro. Het is hier bloedheet! op dit moment is het 35 graden en zit ik hier in een internet cafe, zonder airco. Dus je begrijpt, ik smelt hier weg. Ik ga lekker stoppen en eten. Mensen, hoop tot snel. Groeten van ons en kus van mij!

PS: (het onweert alweer...)