Indonesië - Medan

5 oktober 2006 - Medan, Indonesië

5 oktober 2006

De route die we in gedachten hadden gaat niet meer door. We zouden de laatste 2 weken doorbrengen in Sulawesi maar deze vluchten zijn helemaal volgeboekt. We zouden er wel heen kunnen maar de vluchten terug zitten vol. Het risico is te groot dat we niet terug kunnen en onze vluchten missen terug naar Singapore en Nederland. Dus dit gaan nu gebeuren, morgen (Donderdag) vertrekken wij naar Bukit Lawang ook op Sumatra. Vrijdag, Zaterdag en Zondag trekken wij het oerwoud in, dus heb ik deze dagen GEEN bereik. Maandag komen wij terug in Medan, waar we nu zitten. Dinsdag vertrekken wij naar Banda Atjeh. (waar toen de tsunami alles verwoeste) dus tot zover de planning en route. Vandaag zijn we naar de moskee geweest waar we massa hystery hebben veroorzaakt . . Whahaha! Er liepen al een paar kinderen om ons heen, we deelde ballonnen en stickers uit. Vanuit het niets stonden er ineens tientallen kinderen en moslim vrouwen om ons heen! Ik weet nog steeds niet waar ze allemaal vandaan kwamen. Tientallen ballonnen en stickers waren binnen 4 min weg. Wat een gekte! Ze moesten op de foto met ons ( wij waren ook gesluierd, erg charmant ook) Maar zij vonden het fantastisch!! Blank en gesluierd!! Ook nog gekeken hoe rijst werd gemaakt waar een tv ploeg bij stond. De camera stond meteen op ons gericht toen we aan kwamen en ze wouden papa interviewen voor tv. Super gaaf. Heeft ie gedaan. . . Jammer dat we het niet hebben kunnen zien op tv! Daarna naar "China Town" geweest en een Chinese tempel bezocht, ontzettend mooi! Per toeval ook een herdenking meegemaakt. We mochten erbij zijn, werden zelfs uitgenodigd. Een familie herdacht hun vader/opa hij was 49 dagen geleden overleden. Ze kopen cadeaus en maken alles in het klein wat je in dit leven ook heb gehad; auto, huis, kinderen, geld enz. Dat wordt op een tafel gezet en na een tijdje (vanavond in dit geval) wordt alles ritueel verbrand. Ze geloven erin dat als het verbrand wordt, ook naar de overledenen gaat, zodat hij in de hemel ook alles heeft wat hij nodig zou hebben. ZO MOOI om te zien, heel kleurrijk ook. Veel foto's gemaakt. Wij gaan zo eten (het loopt hier 5 uur voor) en daarna naar winkelcentrum (MEEEEEER ballonnen en stickers kopen) en nog even naar de ramadan fair, kunnen we weer gekte veroorzaken, de film wordt zo erg leuk hahah! Mensen tot snel allemaal. groetjes van ons!