Maleisië - Borneo, Kuching

21 oktober 2006 - Kuching, Maleisië

21 oktober 2006

Hoi Hoi! Eigenlijk niet zoveel belangrijks te melden, dus ik ga gewoon maar wat
lullen. Hier in Kuching doen we niet zo veel meer, alleen beetje rusten en weinig doen. We hebben de hele vakantie van hier naar daar gerend en gevlogen, zware tochten gemaakt en nu is het even genoeg. De laatste dagen even rust. Gister alleen nog wel naar het Bakopark geweest, een nationaal "park" (regenwoud) met dieren. We hebben een jungle track gedaan van 3 uur wat genoeg was. We hebben heel veel neusapen gezien (de naam zegt het al, een neus waar je eng van wordt) lijkt wel offie een prakkie in slappe toestand aan zn bek hebt hangen hihihihi... maar erg gaaf.  Zijn heel zeldzaam en komen alleen hier  voor. Ook nog hele groepen makaken gezien (erg agresieve apen, niet vriendelijk!) verder erg veel muggen gezien...godverdomme zeg..die krengen zuigen me leeg. Ik weet ook niet WAT voor teringzooi ze in je spuiten maar de bulten gaan niet weg, blijven WEKEN zo groot! Weer 20 erbij gekregen, onderhuids voel je allemaal bulten..het doet erg zeer en jeukt vreselijk. Ik heb er in totaal 43 (vanochtend samen met mam en pap even geteld) waarvan er 12 op en rond mn billen en 9 op mn benen, verder op armen, gezicht rug, buik...alles zit onder. Je moet ons zien zitten tijdens eten,.... we zitten constant te krabben op allerlei plekken, mensen kijken soms raar..maar ja...ik moet toch ECHT heel erg nodig aan mn kont krabbelen!! Genoeg over die klote muggen.... Laten we het hebben over de ramadan... HWHAWHHAAHHAAHAHHAHA!!!!! Ja... Het is om te lachen...ik heb het zoiezo niet zo met geloven.. maar dit slaat echt alles. Ik dacht juist dat die moslims zo streng waren met hun geloof, maar dat valt vies tegen, WAT een schijnheilig gedoe zeg! Het zou net zo schijnheilig zijn als ik naar de zwartenkousen kerk zou gaan,....BAH!. In Borneo is het allemaal wat minder, maar bv. Banda Atjeh was heel erg streng (zoals je mn mail kon lezen mochten wij ook niks op straat) Maar achter gesloten deuren gebeurd er meer dan wij denken, dat hebben we wel gezien. Ze roken stiekem, eten en drinken ook stiekem,..maar zodra ze op  straat zijn doen ze weer heilig. Edy deed dit ook, hij ging stiekem roken ergens..als de politie daar achterkomt, krijg je 3 maanden gevangenisstraf. We  zijn met veel moslims in contact gekomen (vrienden van Edy, taxichauffeurs enz) maar allemaal zijn ze zo gluiperig als het maar zijn kan...als Allah dat eens zou zien!! Het zit er ZO ingeramd dat hele klote
geloof, dat volgens mij mensen er bang voor zijn. Dus doen ze het maar, anders komen ze in hel (ofzo) nou, ik heb het wel gezien, ... laat mij maar gewoon geloven, maar dan in mezelf! Verder heb ik eigenlijk helemaal niet zo behoefte om naar huis te komen (Dennis beter kom je hierheen! hahaha) Het is hier zo leuk, niet hier hier, maar bv op Pulau Weh was ECHT geweldig! Ik zie dat wel zitten, elke dag bloedheet en te wonen op paradijs! Lekker goedkoop ook, whooeeee!!! Ja het heeft wel een beetje mijn hartje gestolen. Ik mis de mensen en het eiland,... Maak je geen zorgen Den, ik kom nu nog gewoon naar huis toe hihihihi! We gaan heel hard werken, zodat we de volgende keer hier 3 maanden kunnen vertoeven!! Whooeeii!!! Ik wil! Ik wil! Helaas, moet ik toch naar huis komen... en weer gaan werken,.... bah! Gelukkig hebben wij (en jullie allemaal) het goed thuis en veel geld. En gelukkig ook, is voor MIJ (en dat geld voor jullie ook natuurlijk) de mogelijkheid om te sparen en dit fantachtische (ei)land en mensen gewoon weer eens snel op te zoeken en daar hou ik me dan maar aan vast...

Dikke zoen van ons 3 en...  Bye !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl