Gili Trawangan

19 mei 2024 - Gili Trawangan, Indonesië

Zondag 19 mei

We slapen lekker beetje uit een Alex voelt zich weer het mannetje. Yeeeej! We gaan half 10 ontbijten en we boeken meteen even een verblijf op Nusa Penida. Die vinden we beide echt te gek en er is nog maar 1 kamer over en dit willen we niet missen. Nu maar hopen dat het onze verwachtingen waarmaakt😁 We huren snorkelsets en we duiken de zee in. Ingesmeerd dit keer! Het is een hele onderneming om dieper in het water te komen én je vinnen aan te trekken. Je kan honderden meters lopen en nog tot je schenen in het water staan. Het hele ondiepe bestaat uit scherp koraal, steentjes en rotsen. We zijn gelukkig niet de enige die staan te kutten. Het is wel echt mooi onder water, veel gekleurd koraal en vele vissen. De stroming is sterk en binnen no time zijn we een heel stuk afgedreven van ons strandje. We zien nog een schildpad, maar die zwemt met alle gemak tegen de stroming in, we proberen nog bij 'm te komen door flink te flipperen maar het is volstrekt kansloos. De stroming is veel te sterk voor ons. Jammer! We gaan eruit en lopen een stuk terug. We chillen nog wat op het strand en pakken daarna even de fiets om wat rond te fietsen en beetje rondkijken aan de andere kant van het eiland.  Onderweg boeken we voor morgen een snorkeltrip naar Gili Air en Gili Meno. Dit alles gaan we lekker privé doen. Kost iets meer, maar ach.... dan nog is het voor ons goedkoop en zijn we lekker samen ipv nog 15 andere. Heel benieuwd! Tijdens de fietstocht is het ons wel duidelijk dat wij precies aan de goede kant van het eiland zitten, wij zitten rustig en stil. Heerlijk! We komen verderop grote clubs tegen, schuimparty's, DJ's die staan te draaien, harde muziek en veel mensen massa's, hartstikke leuk hoor, maar niet waar wij op zitten te wachten. Dus heel blij met ons stekkie, waar overal zachtjes reggae gedraaid wordt en in de avond gewoon stil is en we vanaf ons huisje de zee horen. Wat ons ook opvalt is dat ze hier niet vies zijn van een beetje (soft) drugs. Overal hier kan je mushrooms kopen. Ze adverteren er zelfs openlijk mee. Ik weet niet wat voor regels hier gelden want hier zijn ze moslim (Gili's zijn onderdeel van Lombok) maar hier heerst vrijheid blijheid gevoel want volgens mij zit iedereen legaal aan de paddo's 😆🍄‍🟫  We kijken naar de mooie zonsondergang en na het douchen gaan we avondeten aan zee en gaan we vroeg slapen. Benieuwd naar morgen!

1. Ellen:
    19 mei 2024
    Fijn dat Alex weer is opgeknapt. Zoals ik al zei, rust doet goed, en dat hebben jullie nu even, ook dat is vakantie. FIETSEN? jij? weet je wel wat dat is en hoe het moet ..hahahaaa gezond bezig! Groot gelijk gewoon met zijn tweeën morgen op de boot, laat de meute maar links liggen.
  2. Sascha:
    19 mei 2024
    Ik volg jullie wel schrijf niet super veel 😂Zie van alles voorbij komen op insta😁Heerlijk al die avonturen van jullie!Ik zag Djaar op een fiets ik viel van mijn stoel😂 Gelukkig gaat het goed met Lexie🙏🏻 Ik heb jullie wel gemist met Harmony of Hardcore maar het maakte het daar niet minder gezellig op ik heb echt genoten😁 Ik d8 zet nog wat extra filmpjes op FB en Insta zodat jullie het ook nog een beetje konden volgen😁 Ik ben benieuwd naar jullie boot en snorkel avontuur super gaaf😁Slaap lekker het is daar nacht zo te zien😴 Ik zie het volgende avontuur wel weer voorbij komen 🚤🏝️ Enjoy ❤️😘
  3. Marianne koens:
    20 mei 2024
    ja ja dacht ook jullie fietsen? moet niet gekker worden dus toch een zonnesteek
    fijn dat jullie weerczijn opgeknapt.❤❤

Jouw reactie