Zuid Afrika - Hluhluwe & Sint Lucia park

13 november 2008 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Donderdag 13 nov.
Het is slecht weer vandaag. Vannacht heeft het keihard geregent en veel onweer. Veel muggen om mn klamboe en dus weinig slaap. Ook vanochtend regent het. De auto ingestapt en vroeg vertrokken naar Sint Lucia. Daar zit ook het Sint Lucia park, dat is dus dat waterpark. Het is niet echt een park, maar je kan met boottochten langs krokodillen en nijlpaarden. Hoe burgelijk, maar ja, dat wilden we wel eens proberen . Eerst naar een informatie bali gegaan of er nog plekken over waren op de boot. Ondertussen snuffelde ik tussen reclame folders van allerlei activieteiten en Lodges enzo en vond een foldertje van een of ander opvangcentrum voor katachtigen, leek me wel boeiend en het was in de buurt, dus meegenomen. Eenmaal wachtend op de boot ging het steeds harder regenen dus wij maar onze regenponcho's gepakt. Geloof me, designer kleding is er niks bij, ZO CHARMANT Ik had beter een vuilniszak over mn kop heen kunnen trekken, had nog beter gestaan, serieus. Maar voor de foto's is het leuk, kan ik weer eens flink uitgelachen worden. Anyway! de boottocht was op zich wel ok. Hele grote krokodillen gezien! De grootste was zo'n 5 meter werd er verteld en weer een hoop nijlpaarden, die aan het bekvechten waren. Blijft leuk maar het ging alleen maar harden plenzen en al was de boot wel bedekt aan de bovenkant, de wind zorgde er wel voor dat alles zeik en zeiknat werd. Goddank is er de poncho! Maar ondanks het nog wel zo'n 25 graden was, was het allenmaal best koud, zo nat en met die wind en regen. Daarna wilde ik per se naar dat opvangcentrum voor die katachtigen. Papa voelde daar niet zo veel voor geloof ik, maar we zouden er langskomen op de weg terug dus hij zou wel ff kijken of we het konden vinden. Bleek heel makkelijk en dus maar ff ingegaan. Na melden bij de receptie en betalen mochten we een groep mensen achteraan. We moesten wel opschieten want de voedertijd begon al meteen. Nou zijn we precies op tijd! Mooi! Er waren een aantal grote kooien met serval's, cacaral's, en CHEETAH'S! WOOOEEEE! Toch nog cheetah's gezien!!! Ok, dan maar niet in het wild  Deze katachtigen worden hier opgevangen. Ze komen van bv. mensen die ze illegaal in huis houden. Als kitten zijn ze natuurlijk heel lief en leuk maar naarmate ze ouder worden worden ze erg groot en kunnen ze slopen, of gaan bijten. Deze mensen vangen ze op en verzorgen ze. De verzorgster kwam eraan met emmers vol rauwe, bloederige grote stukken kip. Allereerst voerde ze de serval's, ze gooide stukken kip over het hek. Cool om te zien hoor. Even later was het eten op en deed ze de deur open. "Jullie mogen erin en m aaien zolang je zijn eten maar niet aanraakt of afpakt". Papa gaf me meteen een flinke zet, zo hard, ik stond al meteen 10 meter verderop in de kooi zowat. "LOPEN! LOPEN! WIJ WILLEN EERST!"  HAHAHAHA!  Wij er als 1e bij natuurlijk. Fuck al die andere stomme bus toeristen, wij gaan nu voor! Gelukkig lopen die oudjes toch niet zo snel en wij wel, zeker met dit soort dingen Lekker ego en zo lang mogelijk aaien en anders mensen vooral niet de kans geven en wij maar fotosessies houden hwhehwhe De serval was lekker aan het knabbelen op zn kip en wij hebben m flink geaaid, supercool! Ze vreten alles op, ook de botten, alles hoor je kraken, zonder moeite. Daarna door naar de cheeta's! Ook hier gooide ze het 1e stuk vlees over het hek. De cheetah rende echt KEIHARD weg, om het ergens anders op te eten. Het was een vrouwtje en was agresief dus de hekken bleven dicht. Naar een stuk grond verder gelopen waar het mannetje zat. Ook hier weer ging het 1e stuk over het hek. Maar hier gingen de hekken WEL open! WHOOOOEEE KICKEN! Zodat we er met ons neus bovenop stonden, toen hij lekker aan het smullen was. Het enige wat overbleef in de emmer was flink wat bloed. Zodra de cheetah klaar zou zijn met de kip, zou hij nog het bloed komen drinken uit de emmer en dan mochten we achter de verzorgster staan en m aaien. Gedaan ook natuurlijk! Sta een beetje met een rare bek op die foto maar ik riep tegen mam "MAAK DIE FOTO NOU!" Duurt altijd eeuwen voordat dat gebeurd namelijk en ik was bang dat de cheetah weer snel zou weglopen. Maar helemaal top! Ook de carcal (Lynx) kunnen aaien wel door het hek. Maar het is zo cool! Toch wel blij dat we hierheen waren gegaan. Goed idee van mij! We zitten nog steeds in dezelde lodge( Wildebees) maar checken morgen uit. Morgen gaan we weer rijden, richting...? Sodwana Bay en nog iets waarvan de naam me even ontschoten is maar goed, dat horen jullie later wel. Maar IK heb een cheetah aangeraakt!!
 Kus x x x Djaar