Zuid Afrika - Salt Rock

16 november 2008 - Salt Rock, Zuid-Afrika

Hai! Even proberen zo kort mogelijk te maken, want we hebben haast. Op dit moment zijn papa en mama even boodschappen doen want we hebben een hele dag rijden vandaag. Ondertussen duik ik ff achter internet.

Zondag 16 nov.

Naar het vogelpark geweest dus, tjah, niet echt heel bijzonder maar wel leuk. Moet toch de dag volmaken he. Daarna zouden we eigenlijk naar Sea World gaan maar eenmaal daar
aangekomen was er op een plein een wedstrijd met afrikaanse dansers. Was wel leuk om te zien, dus daar lekker gebleven en sea world laten schieten, dat kon dag later ook nog. Na afloop nog paar winkels afgegaan.

Maandag 17 nov.

Vandaag dus die boottocht om 8 uur. Hoop niet zeeziek te worden... We zijn met 4 andere mensen en gaan met 7 man op een speedboot de zee op, op zoek naar dolfijnen en walvissen. Al snel komen we tientallen dolfijnen tegen en nu eens van heel dichtbij! We zijn er een tijdje gebleven om goed te kunnen bekijken. Ze zijn zo speels! en ze lachen altijd I LOVE DOLPHINS! Ze spelen steeds in de golven en springen meters hoog en zwemmen  met de boot mee. ZO LIEF! Er gaat een onderwater microfoon in water en we horen de geluiden van de dolfijnen. Echt heeeel gaaf. Ook horen we op de achtergrond een walvis, met jong. Hij schijnt niet ver te zitten en gaan ernaar opzoek. Na een stuk verder op zee te gaan, vinden we dan eindelijk de walvissen. Maar het is een moeder met jong en hoe dichterbij wij komen met de boot, hoe dieper hun gaan zwemmen. Ze zijn erg beschermend tegenover het jong. De microfoon gaat weer in het water.... het is heel mooi om te horen die walvissen. Ineens moest ik denken aan het stukje van Nemo dat Dory roept tegen die walvis: "Dooo yooou speeeaaak wale...?"  De walvissen wel gezien, maar alleen de bovenkant en niet springend uit het water helaas, maar dit was ook goed! Daarna zijn we s'ochtends naar Sea World gegaan. Papa en ik willen zo graag duiken maar overal waar we het vragen wordt er alleen met gecertificeerde duikers gedoken anders niet. Nah, ook niet leuk  We mogen daar wel duiken, maar alleen in een groot aquarium.... Nah, beter iets dan niets. Dus dat hebben we maar gedaan, wouden toch even tussen de visjes en de kleine haaien zwemmen (hamer haaien en nog een kleine soort) Was wel leuk maar geef mij dan toch de zee van Indonesië maar  Na het duiken zijn we Seaworld Ushaka ingegaan. Ook niet heel bijzonder maar op zich wel leuk. We zaten trouwens nog steeds in het beachouse. We hadden eerst 2 dagen geboekt, maar vonden het zo mooi dat we er nog 2 dagen erbij hebben geplakt. We hebben er dus 4 dagen gezeten en vanochtend zijn we vertrokken. We gaan zo de auto in en gaan terug naar Johannesburg rijden. Hopen het binnen 1 dag te redden. Het weer is niet te warm. De afgelopen dagen is het 25 graden, maar de zon schijnt niet helaas. We gaan nu de laaste week in. In Johannesburg gaan we nog naar het leeuwenpark en het olifanten park. Dit is beide niet wild, maar een soort van opvangcentrums. Je kunt hier dus ook met olifanten in contact komen. Het voeden, een ritje erop maken, aanraken, dat soort dingen. Ook in het leeuwenpark hebben ze een speciale plek voor de jonge dieren, de welpen die je mag aanraken ALS er welpen zijn natuurlijk dus hoop dat ik dit nog allemaal mag meemaken. Ik moet nu echt weg. Tot snel! Liefs en Kus Djaar