Indonesië - Pulau Weh

30 september 2010 - Weh, Indonesië

2 okt 2010, 12:42

Donderdag 30 sept.
Om half 10 s’ochtends pakken we in Banda Aceh de ferry naar Pulau Weh. Deze doet er 3 kwartier over. Gelukkig is de zee rustig en hebben we geen last van zeeziekte. Aangekomen in het kleine haventje staat vriend Rama al te wachten met chauffeur. Leuk hem weer te zien! Ik zie m kort want hij moest ook nog gewoon werken, hij beloofd vanavond terug te komen. We rijden richting Gapang beach, ons verblijf en stoppen nog 2 keer onderweg voor het mooie uitzicht. Halloooo paradijs!! Na ongeveer een uurtje rijden komen we aan bij de duikschool (gerund door 2 Nederlanders) en daarachter zit ons huisje. Deze nieuwe huisjes (gebouwd in 2007) behoren bij de duikschool en zien er mooi en romantisch uit en we hebben een mooi uitzicht over wuivende palmbomen, mooie struiken met grote roze bloemen, en een klein stukje zee. Helaas geen airco maar wel een fan. Helaas neemt dat niet de hitte wegen s’avonds smelt je hier ook echt weg. Gelukkig hebben we een megagroot balkon!! Eenmaal aangekomen krijg ik een sms van Bahtiar of ik al op ’t eiland ben? Bahtiar, samen met hem en Rama heb ik  –toen in 2007 met Manon- gezellige avondjes gehad met deze gasten. Alleen met Rama heb ik altijd contact gehouden en Bahtiar sinds 7 maanden niet meer omdat –blijkt achteraf- zijn telefoon kapot was en ik dus niet zijn nieuwe nummer had. Ik ben blij met de sms! contact! Stuur meteen wat terug en hij beloofd snel te komen. Na een uurtje even te zitten gaan we een hapje eten en tijdens het eten komt Bahtiar aangelopen. Leuk! Even snel bijgebabbeld en hij komt vanavond terug met Rama. Na de lunch zijn we terug naar ons huisje gegaan en hier zitten lezen en internetten, jawel!! Wireless! Zowel voor lunch als avondeten zijn hier ongeveer 6 hutjes waar je kan eten. Meestal staat er maar 1 of 2 lange tafels. Ruimte voor zo’n 8-10 pers. Het stelt werkelijk niks voor. Na het avond eten hangen Loes en ik nog bij de jongens, Loes houdt het na een uurtje voor gezien. Ik blijf nog even.

Vrijdag 1 okt.
Lekker uitgeslapen!! Beetje niks doen, luieren en s middags gaan wij duiken! We doen een introductieduik, dan hoeft Marloes niet alleen. We krijgen klein stukje theorie en oefenen skills in het water. Daarna gaan we dieper tot zo’n 8 meter, niet diep maar zooo mooi het oraal en de vissen hier. Na het duiken doen we niks meer.... vakantie houden!  's Avonds lekker hapje gegeten. Voor avondeten moet je geduld hebben. Ze koken hier met 1 pit. En ze hebben vooral GEEN HAAST. Het duurt minstens een half uur voordat het eerste gerecht komt. Je eet dan hier ook allemaal apart. Gister was ik de laatste die mijn eten kreeg en dan ben je al snel RUIM een uur verder. Zat net lekker te eten toen de stroom uitviel. Alle stroom. Het hele eiland. En DAN is het donker!! Dus heb mn prakkie verder gegeten onder het licht van mijn zaklamp. Even later kwam er een kaarsje en een lampje op tafel.  Sommige hutjes hebben een generator en hier en daar was er weer licht. Kwartiertje later ging alles weer aan.

Zaterdag 2 okt.
Deze ochtend weer gaan duiken. Nu bij Rubia’s Seagarden. Een eilandje verderop. NOG mooier en ik wil ZOOOO graag haaien en schildpadden zien!!! Vooral schildpadden, die heb ik helaas nog nooit gezien tijdens duiken. Maar ook deze keer blijft het (helaas) bij de mooiste vissen, we zijn max 13 meter gegaan. Marloes is helemaal om. Die vind het geweldig! Zometeen gaan we lekker eten en weinig doen. Morgen willen we een scootertje gaan huren, papa en ik gaan rijden. Dus ben benieuwd, even de mooiste plekjes van het eiland bekijken....