Vancouver - Manning Park - Kelowna

24 september 2019 - Kelowna, Canada

Zondag 22 sept.

Na een vreselijke nacht vertrekken we om half 9 met een taxi naar Fraserway om onze camper op te halen. We zijn ruim op tijd en de eerste. Het weer is slecht, niet koud,  maar t komt met bakken uit de hemel. We worden meteen geholpen, de camper staat klaar en we krijgen uitleg en instructies gewoon in het Nederlands,  super fijn! We hebben een nieuwe camper nog van dit jaar.  Al met al zijn we hier zeker nog ruim 1.5 uur. Voor vertrek nemen we nog koffie en thee, en lopen we wat rond,  op zoek naar berenspray wat we niet kunnen vinden.  We worden aangesproken door een Nederlands stel die hun reis erop hebben zitten, en we kunnen van hun kosteloos de berenspray overnemen, en we krijgen ook nog wat mee om makkelijk vuur mee te maken als het hout wat nat is.  Nou top! Rond 11 de koffers in de Camper gegooid en zijn we gaan rijden. Het is voor iedereen even wennen zo'n groot ding.  Na een uurtje rijden stoppen we bij de Walmarkt om boodschappen te doen. Echt tering groot hier!😲 ik geloof dat we een uur bezig zijn geweest. Daar krijg je honger van! Onze eerste lunch in de camper hebben we dan ook genuttigd op de parkeerplaats van de Walmarkt🤣Nadat we de boodschappen hebben ingeladen en alles een plekje heeft gekregen gaan we weer op weg. Rond 4 uur komen we aan bij Manning Park. Het weer is inmiddels wat opgeknapt en we hebben een mooie campsite op Lightning Lake Campground, tussen de bomen. Erg ruim en privé. Er is nu eindelijk tijd om onze spullen uit te pakken.  Nadat we daarmee klaar zijn,  lopen we naar het Lake. Het is hier mooi en heel erg rustig. Het sterft hier van de eekhoorntjes, echt super schattig. Als we terugkomen maken we alvast de bedden op, en doen we nog de laatste dingetje. Tegen de avond komt een raaf bij onze camper aanvliegen. Echt een joekel van een beest. Ik gooi wat brood toe. Hartstikke leuk hoor dat kleine "wildlife", maar beren willen we zien! Maar deze eerste dagen zijn nog rustig, pas overmorgen komen we in het eerste nationale park en dan is de kans op beren e.d. veel groter. Deze camping heeft alleen sta plaatsen, geen hoop-ups, dat wil zeggen dat we geen elektriciteit hebben en geen stadswater. Gelukkig is onze watertank nog vol genoeg en ook kunnen we nog teren op de elektriciteit van de accu. We hebben nog steeds last van de jetlag en iets na 9 gaan we slapen, om uiteraard te vroeg in de ochtend weer klaar wakker te zijn🤣

Km gereden: 228

Maandag 23 sept.

Ondanks dat we vroeg wakker zijn doen we het deze ochtend nog rustig aan. Nu kan het nog! Het is tering koud in de camper, dus eerst de kachel aan. Gelukkig warmt het heel snel op. We vertrekken pas kwart voor 10, en rijden nu naar Kelowna (Oganagan Lake - Hiawatha RV Park.) Mama en ik rijden vandaag. De reis gaat vlot, komen langs mooie uitzichtpunten, we lunchen halverwege op een rest area, en doen in de middag nog boodschappen bij Walmarkt. Rond 4 uur komen we aan op de campground. Het is hier veel minder mooi en privé dan gisteren,  maar het is hier wel full hook-up én we hebben WiFi,  whoehoeeee!!!!😁 Ook vandaag regen, beetje somber weer, hoop écht nog dat t opknapt! Warm hoeft het niet te zijn, maar zonlicht zou wel mooi zijn... Naast onze campsite zit een klein zwembadje, een hot tub en openbare toiletten en douches.  Laten we eens gek doen, we duiken in de avond de hot tub in en daarna douchen we in de douche ruimte, het is simpel maar schoon en wat ruimtelijke dan de camper.

Km gereden: 256

1. Andrea Schouten:
    24 september 2019
    Zoooo gaaf zeg😍😍 ben wel een beetje jaloers hoor. Wat zeg ik....heel erg jaloers hahaha geniet ervan samen😘😘
  2. Birgit Kneefel:
    24 september 2019
    oh wat leuk om alle verhalen te lezen :) veel plezier en genieten!!
  3. Gwen:
    24 september 2019
    T ziet eruit als bij ‚Rambo‘.. in de bergen. moooiii!! Veel plezier💋🥂
  4. Juul:
    24 september 2019
    Ben benieuwd wanneer jullie beren spotten 😍 Klein beginnen met eekhoorntjes hihi. Hopen dat het weer opknapt! Enjoy 😘
  5. Hellen:
    24 september 2019
    Heerlijk begin zo en wat super dat jullie die spullen van die mensen kregen.
    En uh hoe was het om die wagen te besturen? Hier moet je gewoon een groot rijbewijs hebben hihi.
    Heel veel plezier En hopelijk de eerste beren
  6. Nardjara:
    24 september 2019
    Vond t in begin wel beetje eng, maar eigenlijk went het heel snel... Ja t is groot, maar t rijdt prima👌
  7. Marcel:
    7 oktober 2019
    Het 1e berenbord is gespot!