nog 1 dag!

6 oktober 2011 - Zoetermeer, Nederland

6 oktober 2011

Hallo lieve iedereen,

Mijn profiel zegt het al: Vertrek: nog 1 dag. Ik ben er klaar voor! Klaar met pakken, klaar met schoonmaken, klaar met talloze kado's inpakken, stoel gereserveerd, boardingpasses uitgeprint, klaar voor mijn reis. Morgen om 12 uur precies vlieg ik weg uit deze (koude) wereld en vlieg ik in 12 uur naar Kuala Lumpur. Hier mag ik zo'n anderhalf uur wachten voor mijn vluch naar Medan wat maar iets van 50 min. is. Hier wacht Iyen en -als het goed is Oman mij op met een auto die mij naar de jungle brengt, een rit van ongeveer 4 uur. Dus ben nog wel een tijdje onderweg en kom dus pas Zaterdagmiddag rond 2 uur pas aan op de plaats van bestemming, Bukit Lawang, of in het Nederlands vertaald "poort naar de heuvels". Iyen is trouwens degene die met mij mee reist, als ik me verplaats naar Thangkahan en lake toba.  We kennen elkaar sinds 2006 en met hem heb ik de beste band. Op die manier verdient hij ook wat bij als gids en heb ik iemand bij me die de taal spreekt, de weg kent en mij alles kan vertellen wat ik wil weten. Een win win situation dus ;-) Deze naam zullen jullie hier dan ook regelmatig tegenkomen. Ik probeer regelmatig online te komen, maar de verbindingen zijn nu eenmaal erg slecht in Bukit Lawang. Ook is het moeilijk mensen "live" te spreken door het grote tijdsverschil van 6 uur. (Indonesië loopt 6 uur voor) al zou ik dat natuurlijk wel zo nu en dan proberen.

Goed! Dit was het voor nu!

Tot de volgende keer, vanuit Indonesie!