Revelstoke naar Yoho National Park

26 september 2019 - Field, Canada

Woensdag 25 sept.

Nou ga er maar voor zitten want dit wordt een flinke reisblog😁

Vanochtend rond half 10 zijn we vetrokken van Revelstoke richting Yoho National Park (Kicking Horse Campground) en het is een drukke dag geweest. Allereerst zijn we gestopt bij de Skunk Cabbage Trail. Dit is een trial van 1,2 km lang en loopt over een moeras waar -zo het schijnt- vele vogels, bevers en muskusratten leven.  We hebben niks gezien🤣 maar goed, het was best ok. Iets verderop zijn we gestopt bij de Giant Ceders Boardwalk (500 mtr) je loopt door een regenwoud met cederbomen van meer dan 500 jaar oud. We wisten niet zo goed wat we moesten verwachten maar dit was toch echt indrukwekkend mooi. De Ceder bomen zijn inderdaad gigantisch, daar is niks aan gelogen, zowel in omtrek als in hoogte, het is een mooie boardwalk om te lopen, zeker een aanrader! We moesten ook nog tanken en boodschappen doen, want aankomende dagen zitten we in de Nationale parken en hier zijn geen winkels, dus inslaan met boodschappen. Ook hebben de meeste parken geen wifi en Hook-ups (geen stadswater en electriciteit aansluiting) Het Yoho Park staat vooral bekend om haar helderblauwe gletsjermeren en de hoge watervallen. Onze eerste stop hier zijn de Wapta Falls (30 meter hoog,150 meter breed) De watervallen bereik je via een 2.4 kilometer lange wandeling (Marloes, ben je ondertussen al trots op me?🤣🙈) over een smal paadje vol boomstronken en tussen de bossen, uitkijken kijken waar je loopt dus. Wanneer we daar eindelijk aankomen is het echt de moeite waard. Erg mooi! Blauw/groen helder water en groenen bomen. De waterval is even breed als de rivier (150 meter), en stort 30 meter omlaag in de mooie stroom van de Kicking Horse rivier. Na dat hele pleurisstuk weer terug gewandeld te hebben zijn we doorgereden naar Natural Bridge. Een indrukwekkende steenformatie in de Kicking Horse rivier. Het stromende water heeft een gat in de rotsen geslepen, waardoor er een brug over het stromende water is gevormd. Wanneer we hier aankomen lijkt t wel of ze busladingen vol Japanners hebben gedropt die allemaal hysterisch rondlopen met hun selfiesticks en camera's. Maar de watervallen en omgeving zijn heel erg mooi en weer helder blauw water. Safe the best for last..... Emerald Lake. Ik ken de plaatjes van internet... maar wanneer je daar staat is het toch een ander verhaal hoor.. Adembenemend mooi!! Daar kan echt geen plaatje tegenop! Het is een van de populairste bestemmingen in het park (wederom te zien aan de busdroppingen jappanners die 100.000 selfies maken en geen genoeg krijgen van zichzelf. De mannetjes nog ijdeler dan de vrouwtjes; haartjes glad strijken, brillie goed zetten, lachen, niet lachen,  glimlachen, wenkbrauwen in de goede richting zetten.... man man man, wat een gay volk is dat toch🤔 Anyway... genoeg over deze mafkezen) Emerald Lake is geliefd vanwege het heldere blauwe water en het mooie omringende landschap. En ondanks dat we bewolkt weer hebben (damn it, weer geen zon!😔) is het echt, ÉCHT ongelooflijk mooi!! Na heel veel foto's gemaakt te hebben gaan we weg, onze camping zit gelukkig vrij dichtbij waar we 18.00 uur aankomen. Pfff... een drukke dag maar oh zo mooi is t geweest vandaag! Je rijdt hier eigenlijk altijd via de Trans Canada Highway. Het staat bekend als 1 van de mooiste wegen ter wereld en ik snap waarom.  Het is echt heel mooi om te rijden. Na elke bocht kan je weer wat anders verwachten. De bomen krijgen inderdaad al herfstkleuren en dat maakt het extra mooi,  zeker toen we gisteren de Rockie Mountens zagen. Prachtig!!

Zit nu bij een toeristen informatie centrum voor de WiFi zodat ik deze post kan plaatsen.  Verder geen wifi of telefoon verbinding hier.

Km gereden: 238

1. Marloes:
    26 september 2019
    Ik ben zeker trots!! Volgend jaar de Nijmeegse vierdaagse gaan wandelen? Jammer van het weer maar super dat jullie zo genieten. Succes zonder WiFi de komende dagen! Xx