Whistler - Tofino (Vancouver Island)

4 oktober 2019 - Nanaimo D, Canada

Donderdag 3 okt.

De wekker gaat om 6 uur en om half 8 rijden we weg van onze campground Riverside in Whistler. We rijden in de regen het 2e deel van de 'Sea to Sky Parkway'. Misschien komt het door het sombere weer, maar dit is toch echt minder mooi dan het eerste gedeelte (van Cache Creek naar Whistler) waar je tussen de bergen,  bomen en kreekjes rijdt. Om 11 uur moeten we de ferry hebben naar Nanaimo. Deze tickets hebben we een paar dagen geleden geboekt. We komen ruim om tijd aan. Het is 1,5 uur varen en we lopen wat rond, kunnen op WiFi en wat eten en drinken. Het is een mooie ruime boot met genoeg zitruimte zowel buiten als binnen. Rond half 1 komen we aan in Nanaimo en rijden we door naar onze nieuwe camping in Tofino Crystal Cove Beach via de Pacific Rim Highway. Echt weer een hele mooie weg met vele herfstkleuren. 3 kwartier voor onze bestemming staan we in de file. Dit was ons al bekend voor de vakantie, grote wegopbrekingen bij Kennedy Hill. We staan nu inmiddels al een half uur stil en weten niet hoe lang het nog kan duren. Het is nu 16.00, en vanaf hier nog klein uurtje rijden dus. Dit kan weleens een 'latertje' worden voordat we op de camping aankomen. Hopen dat ze nog plek hebben. Het lijkt hier inmiddels wel een wandelpad op de "Highway". (Highway: tweebaans weg 😁) mensen komen uit hun auto, zijn lekker aan het wandelen hier, hondjes uitlaten, kinderen leren fietsen, alles kan😂

Na bijna een uur stilstaan rijden we weer. En komen we 5 uur aan bij onze camping.  En wat voor 1. Crystal Cove Beach. By far de mooiste campground tot nu toe.  Lekker luxe,  full hook-up, hele snelle WiFi en het is echt een mooie camping aan het strand. We blijven hier voor 3 nachten.

Gereden: 307 km

1. Marcel:
    7 oktober 2019
    Oh dat is goed gepland 3 nachten en dan ook de mooiste camping! En fijn dat je nu ook hebt leren fietsen haha