Whistler

3 oktober 2019 - Whistler, Canada

Woensdag 2 okt.

vandaag rustig aan begonnen, we zijn nog steeds in Whistler. Rond 10 uur richting het dorpje gereden en rondgelopen. Mooi dorpje hoor, heel gezellig. Ik wilde heel graag gaan Ziplinen hier, nog nooit gedaan en dat bleek ook te kunnen alleen vanaf 16:00 pas, dus we moeten nog wat tijd volmaken. Dus we zijn nog even gaan lunchen hier. Toen we iets voor 4ren moesten verzamelen vond ik t niet spannend, had er vooral zin in. Totdat er ineens een volbloed Osama Bin Laden zich aanmeldde bij de groep. Alleen. Tulband. Flinke baard. Enge ogen. Arabische teksten op zijn handen. Hij had nog net geen jurk aan....Eeuuhh....... Toen pas begon ik het spannend te vinden. Wtf, komt die gast de boel opblazen ofzo? Zijn de ziplinen gesaboteerd?🤣 Ja ken er niks aan doen, maar zo'n figuur was t echt. Ik zei nog tegen papa "als hij boven nog gaat bidden dan ga ik niet hoor"🤐 Maar goed, hebben het overleefd. We waren met zijn 5en, een stelletje, half Duits half Russisch maar wonend in Vancouver (snappie m nog?), Osama en papa en ik. Toen we met de bus naar boven reden roept de buschauffeur nog doodleuk "ow, there was a bear" Huh! Waar? Laat maar, al voorbij. Damn! Wij zien elke dag duiven en hij beren. Niks bijzonders voor hem. Toen we boven aan kwamen met de bus kregen we helmen op en werden we verder met een of ander opgevoerd golfkarretje nog meer naar boven gereden. Osama had nog ff zijn eigen problemen want die moest ook een helm op, maar dat paste niet op zijn tulband. Hehe... Ja gast, dat ding moet toch écht af. Ik weet niet of t mocht van Allah, maar na alles geprobeerd te hebben heeft hij het met tegenzin afgedaan. We gaan 4 ziplinen doen achter elkaar. De eerste is meteen de hoogste en 1 van de langste. De zipline hangt 200 meter boven de grond en is 1.2 km lang. Na gezekerd te zijn en je hangt goed en alles is gecontroleerd wordt je losgemaakt en schiet je met een snelheid van zo'n 80 km de diepe in. Whhoooeeeee is veeet!! De 2e zipline is het langst, 1.3 km iets minder hoog. 3 en 4 zijn zo'n 500 meter lang, maar wel de snelste. Het is echt heel vet, ik heb t nog nooit eerder gedaan, maar ik vond t toch erg mooi hier, zo in dat ravijn,  en later tussen de bomen door. Zéker een must do hier in Whistler👌 Verder weinig bijzonders... vroeg ons bed in, morgen vroeg gaat de wekker om 6 voor onze rit verder op de Sea to Sky Highway (route 99) en onze oversteek met de ferry naar Vancouver Island.

1. Nynke De Hoog:
    3 oktober 2019
    Gaaf dat ziplinen. Wel jammer dat jullie de beren zo weinig zien.
  2. Marloes:
    Jaaaaa! Ziplinen is zo leuk!! Ik heb trouwens nog geen duif gezien vandaag 🤣
  3. Samantha Gerritse:
    3 oktober 2019
    Gaaf zeg. Jullie zien veel mooie dingen🤩
  4. Marcel:
    7 oktober 2019
    Gezellig zippen met Osama. Dat kan ook niet iedereen zeggen die daar geweest is ;)
  5. Gwen:
    8 oktober 2019
    leeeeeuuukk!! .. behalve Osama dan, wist niet dat die daar ook al kwamen .. ?
    xx